ارائه دهنده بهترین خدمات زیبایی پوست و مو و لاغری

تغذیه و رژیم درمانی

تغذیه و رژیم درمانی مناسب شما

4کیلو کاهش وزن در ماه با رژیم غذایی بدون دارو
تغذیه و رژیم درمانی

» گروه نان:تغذیه و رژیم درمانی
شامل غلات کامل (گندم، جو ، جودوسر، ارزن)، برنج، و انواع ماکارانی (لازانیا، رشته فرنگی، رشته پلویی و رشته آشی) است. این گروه کربوهیدرات پیچیده و فیبرهمچنین ویتامینهای خانواده B و املاحی چون آهن و پروتئین مورد نیار بدن ما را تامین می کند.
» گروه سبزیها:تغذیه و رژیم درمانی
شامل بسیاری از سبزیهای متنوع از جمله سبزیهای سبز رنگ (مثل سبزی خوردن)، صیفی جات و سبزیهای نشاسته ای (مثل باقالا) است. این گروه تامین کننده املاح و ویتامین مورد نیاز ماست از جمله ویتامین A ,C واملاح کلسیم و منیزیم همچنین تامین کننده فیبرنیز می باشد.
» گروه میوه ها:
شامل انواع و اقسام میوه هایی است که شما با آن آشنا هستید. این گروه تأمین کننده فیبر، ویتامین A ,C و پتاسیم است. این گروه با اهمیت است چرا که فاقد سدیم چربی و کلسترول می باشد.تغذیه و رژیم درمانی
» گروه گوشت:
شامل گوشت قرمز، گوشت ماکیان، ماهی، تخم مرغ و حبوبات است.تغذیه و رژیم درمانی
این گروه غذایی برای تامین پروتئین، فسفر، ویتامین هایB12 ,B6 ,B3 ,B1 و بسیاری از املاح چون آهن می باشد. حبوبات زیر گروه سبزیهای نشاسته ای هستند ولی چون از نظرغذایی، محتوای پروتئین و املاح شبیه گوشت هستند در این گروه قرار دارند.
» گروه لبنیات:
شامل شیر، ماست و پنیر است بهترین منبع تامین کننده کلسیم هستند و تامین کننده پروتئین ویتامین B12 ,A ,B2 می باشند.تغذیه و رژیم درمانی
» چربیها:
چربی ها، روغنها و شیرینیها این دسته از آنجا که کالری رژیم را تأمین می کنند قابل توجه هستند اما چون دارای مواد مغذی کمی می باشند مصرف به کمترین میزان توصیه می شود. این گروه شامل: کره، مارگارین، سس سالاد، روغنها، مایونز، خامه، پنیرخامه ای، سرشیر، چیپس ها است و مواد قندی که شکلاتها، آب نبات، شیرینی کیک، نوشابه، شربت، ژله، دسر، مربا، شکر و عسلاست.میزان مصرف مجاز از هرگروه گروه غذایی:

11-6 واحد در روز
5-3 واحد در روز
4-2 واحد در روز
3-2 واحد در روز
3-2 واحد در روز
گروه نان
گروه سبزیها
گروه میوه ها
گروه شیر
گروه گوشت

واحدهای گروههای غذایی چه اندازه است؟

1 واحد از گروه نان= 1 برش نان (تافتون، سنگگ، بربری) به اندازه کف دست 30 گرم
2/1 لیوان برنج پخته یا ماکارانی پخته
4/3 لیوان از غلات آماده خشک
1 واحد از گروه سبزی= لیوان سبزی خام خرده شده (1 لیوان سالاد)
2/1 لیوان سبزی پخته
1 واحد از گروه میوه= 1 عدد میوه متوسط مثل یک سیب متوسط
4/3 لیوان آب میوه
1 واحد از گروه گوشت= 60 گرم گوشت یا یک تخم مرغ
2/1 لیوان حبوبات پخته
1 واحد از گروه لبنیات = 1 لیوان شیر یا یک لیوان ماست
2 لیوان دوغ

بیان این واحدها تنها به این منظور است که شما بدانید آیا مصرف روزانه شما از گروههای غذایی درحد مورد نیاز است یا خیر و آیا خیلی کمتر ازاین میزانها مصرف می کنید؟ پس مطمئنا در آینده ای نزدیک مبتلا به کمبود مواد غذایی خواهید شد و یا اینکه خیلی بیشتر مصرف می کنید؟ پس اضافه وزن و چاقی در انتظار شماست.
ولیکن با وجود تعیین میزان دقیق انرژی مورد نیاز و تنظیم یک رژیم صحیح بر اساس تمایلات و شرایط خاص شما بر عهده یک رژیم شناس است و تنظیم رژیم های دقیق چاقی و لاغری باید فردی صورت گیرد. تغذیه-و-رژیم-درمانی

دیدگاهتان را بنویسید