ارائه دهنده بهترین خدمات زیبایی پوست و مو و لاغری

میکرودرم و پاکسازی پوست

میکرودرم و پاکسازی پوست

ميکرودرم ابریژن چيست؟

ميکرودرم ابرژنMicrodermabrasion يک روش غير تهاجمي جهت لايه برداري پوست است. با اين روش لايه هاي فوقاني پوست توسط کريستال هاي اکسيد آلمينيوم برداشته ميشوند اين روش ساده و سريع ميتواند براي درمان علايم اوليه ناشي از پيري پوست بکار برده شود. براي انجام اين روش آمادگي قبلي خاصي نياز نميباشد و ضمن انجام ، درد و ناراحتي نداشته و بعد از اتمام عمل نياز به استراحت نداشته و شخص ميتواند به سر کار خود مراجعه کند. ميکرو درم ابرژن را ميتوان علاوه بر صورت براي اصلاح ضايعات گردن بازوها و پشت دستها و نيز براي کساني که پوستي تيره دارند و لايه برداري شيميايي نميتوانند انجام دهند بکار برد. با این دستگاه حساس و پیشرفته جریانی از کریستالهای ظریف اکسید آلمینیوم روی پوست باعث لایه برداری سریع میشود. ضمنا یک مکش روی پوست انجام میشود که باعث جمع شدن کریستالها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جربان خون به منطقه وفعال شدن سلولهای فیبروبلاست و در نتیجه ترمیم و طراوت پوست میگردد. در روشهای قدیمی که به درم ابرژن معروف شده بود لایه برداری مستقیم با ابزاری مثل سمباده که دردناک و پر عارضه بود و گاهی منجر به ایجاد لک و تیرگی در پوست می شد، صورت می گرفت اما این روش کاملا بدون عارضه است. مزایای روش : این روش بدون درد می باشد و نیازی به استفاده از بیهوشی یا بیحس کننده های موضعی نیست و ظرف 3 تا 15 دقیقه انجام میشود. مهمترین مزیت میکرودرم ابریژن این است که این روش کاملا بی عارضه است. میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است. در پوستها با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز میتوان از این روش درمانی استفاده کرد. حتی قبل از میهمانی ها می توان با یک میکرودرم ملایم صاحب پوستی روشن و کشیده شد و بلافاصله در مجالس شرکت کرد.

موارد استفاده :
– رفع جای جوش:فرورفتگی های ناشی از جوشهای قبلی و جای آکنه و جوش با میکرودرم قابل رفع است. طی جلسات لازم پوست صاف و کشیده میشود.
– جوان سازی پوست:از این روش در درمان چروکهای سطحی و کم عمق پوست میتوان استفاده کرد. چندین جلسه درمان در این مورد بکار میرود. فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می توان تغییر داد و از هفته ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد. چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکمتر میشود. چون در این روش سایش پوست سطحی است جوشگاه و تغیر رنگ پوست دیده نمیشود. به همراه این روش از لیزرهای جوان سازی بدون زخم میتوان استفاده کرد که نتیجه درمان را خیلی بهتر میکند.
– لک های پیری: این لکها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده میشود که با میکرودرم ابرژن قابل درمان میباشد.
– لکهای حاملگی: مهمترین اثر میکرودرم ابرژن کمرنگ یا محو کردن لکهای حاملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود. بررسی های اخیر که روی میکرودرم ابریشن انجام شده نشان دهنده افزایش 20 برابری نفوذ ویتامین سی پس از یک جلسه درمان میباشد .این اثر میکرودرم در لکهائی که قبلا با درمان های ضد لک بهبود نیافته اند مشهود تر است.
– کوچک کردن منافذ پوستی: باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانمها وآقایان میباشد. یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است. بعد از چند جلسه درمان بعلت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر میشود.
– درمان وبر طرف کردن تاتو یا خالکوبی:خالکوبیهای سطحی پوست را میتوان با این روش درمان کرد یا از همراهی میکرودرم ابرژن با لیزر های خاص استفاده نمود.
– درمان جوشهای (اسکار) آکنه و آبله مرغان: جوشگاه های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. در ترمیم جوشگاهای سوختگی نیز از این روش میتوان استفاده کرد.
– تمیز کردن پوست واز بین بردن کومدونهای سر سیاه: برای از بین بردن جوشهای سر سیاه که بسیار شایع میباشد نیز میتوان از میکرودرم ابرژن استفاده کرد.
– درمان ترکهای پوستی: در درمان ترکهای پوست در زمان حاملگی یا چاقی و بلوغ نیز میتوان از این روش استفاده نمود که البته خیلی خوب به درمان پاسخ نمیدهد.
– چروک گردن: در درمان چروکهای ناحیه گردن و ضایعات این ناحیه نبز از این روش میتوان بهره برد.

روش انجام عمل:در ابتدا باید پوست تمیز و از آرایش و چربی کاملا پاک شود. سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که توسط پزشک تعیین می شود سایش در جهات مختلف و روی قسمتهای مختلف ضایعه انجام گردد. زمان لازم حدودا 20- 15 دقیقه در صورت و 15 دقیقه در گردن به طول می انجامد جهت ضایعات سطحی مانند کمدون، کلاسما، کک و مک یا جوانسازی سایش را فقط تا حد قرمزی مختصر پوست انجام داده و جهت ضایعات عمقی مانند اسکار آکنه، آبله مرغان و یا چروکها سایش را تا درم پاپیلر و دیدن نقاط ریز خونریزی ادامه میدهیم. پس از خاتمه درمان، صورت شسته شود. یک کرم قابض (مثل اسید دوزنگ یا کالامین) به محل مالیده شود. به جز مصرف ضد افتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار میکنند مناسب میباشد. تعداد جلسات درمان بر حسب تمایل بیمار قابل تغییر میباشد. میکرودرم-و-پاکسازی-پوست

دیدگاهتان را بنویسید