ارائه دهنده بهترین خدمات زیبایی پوست و مو و لاغری

میکرونیدلینیک جوان سازی پوست

میکرونیدلینیک جوان سازی پوست

Micro needling يا مزوتراپي خشك ، توسط وسيله اي به نام درمارولرانجام مي شود اين وسيله داراي يك غلطك است ، كه دردور تادور ان ، تعداد زيادي سوزنهاي ريز وتيز ، تعبيه است .

با حركت دادن غلطك روي پوست ، سوزن ها در محدود ميليمتري در پوست فرورفته وبدين طريق موجب تحريك پروسه healing وشروع سنتز كلاژن .الاستين در غشائ مياني پوست مي شوند . از اين روش به منظور بهبودي ظاهر اسكارها(آکنه، ناشی از سوختگی یا بریدگی، پس از جراحی) استفاده مي شود .

این روزها روش های بسیار زیاد و متنوعی برای جوان سازی پوست، برطرف کردن جای زخم، سوختگی های قدیمی و همچنین رفع ترک های پوستی وجود دارد. برخی از شناخته شده ترین انواع این روش ها، استفاده از داروهای موضعی یا تکنیک های لیزر است…

با این حال، در خیلی از موارد با کمک چنین روش های درمانی و صرف هزینه هم ممکن است بیماران به نتایج دلخواه و مورد نظرشان نرسند. از این رو، پژوهشگران عرصه پوست و مو، به فکر پیدا کردن راه های جدید تر و البته کم هزینه تری برای درمان جای زخم، خطوط و ترک های پوستی، جوان سازی و سوختگی های قدیمی افتادند و «میکرونیدلینگ» را به عنوان یکی از روش های مناسب و کارآمد در حوزه پوست و زیبایی معرفی کردند. دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ما را با این روش درمانی جدید بیشتر آشنا می کند.
مکانیسم میکرونیدلینگ چیست؟
اساس کار به این ترتیب است که ابتدا با دستگاه میکرونیدلینگ سوراخ های ریزی در لایه سطحی پوست ایجاد می شود. سوزن های بسیار ظریف این دستگاه به لایه عمقی تر پوست یا همان درم نفوذ می کنند و این کار می تواند باعث فعال شدن عمل کلاژن سازی شود.

این روش چه مزیتی دارد؟یکی از مهم ترین مزایای استفاده از میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش های درمانی، این است که برخلاف تکنیک های لیزر، آسیب چندانی به لایه سطحی تر پوست وارد نمی شود و درنتیجه زخم و عوارض پوستی چندانی هم بر جا نمی گذارد.

آیا می توان با این روش، موادی مانند ویتامین ها را هم وارد لایه های پوست کرد؟

بله. کارتریج این دستگاه به گونه ای ساخته شده که می توان هنگام انجام عمل، موادی مثل هیالوروئیک اسید، ویتامین C، ترکیب های مس و ویتامین E که نقش مهمی در کلاژن سازی پوست دارند هم وارد لایه درم کرد.

مهم ترین کاربردش چیست؟می توانیم از این روش نوین درمانی برای جوان سازی پوست، برطرف کردن جای زخم ها، رفع جای سوختگی های قدیمی و همچنین ترک های پوستی ناشی از بارداری یا چاقی و لاغری های سریع استفاده کنیم. به عبارت ساده تر، این روش می تواند برای افرادی که به فکر اصلاح مشکلات پوستی خود هستند (البته در حوزه زیبایی و نه در زمینه درمان بیماری های پوستی) بسیار مفید و کارآمد باشد.

در یک جلسه؟نه، معمولا جوان سازی با کمک این روش، باید ماهی یکبار و حداکثر در ۳ جلسه انجام شود. فاصله زمانی مراجعه برای درمان زخم و جوشگاه های قدیمی هم معمولا هر ۲ ماه یکبار است. ناگفته نماند که تعداد جلسه های درمان زخم و جوشگاه به وسعت محل زخم بستگی دارد و نمی توان برای تمام افراد و با هرنوع جای زخمی، نسخه واحدی پیچید.میکرونیدلینگ عارضه ای هم دارد؟
اگر در شرایط کاملا استریل و به وسیله پزشک متخصص پوست انجام شود، عارضه چندانی ندارد. متخصصان باتوجه به شرایط و وضعیتی که پوست دارد، تشخیص می دهند میکرونیدلینگ برای رفع مشکل موثر خواهد بود یا نه. مشاوره پیش از عمل، این امکان را به پزشک می دهد که در صورت لزوم، فرد را از انجام میکرونیدلینگ منع کند.میکرونیدلینگ برای بعضی ها خطر دارد

کدام گروه از بیماران نباید سراغ میکرونیدلینگ بروند؟

برای تمام افرادی که سابقه حساسیت به موادی که در این روش استفاده می شود یا سابقه جوشگاه های گوشتی (کلویید و جوشگاه هیپرتروفیک) دارند و کسانی که به سرطان پوست، اختلال های خونی و انعقادی، دیابت، بیماری صرع و تشنج، اختلال سیستم ایمنی، عفونت حاد یا تبخال فعال مبتلا هستند، نباید از روش میکرونیدلینگ استفاده شود. ضمن اینکه اگر بیمار، سابقه انجام رادیوتراپی در محل انجام میکرونیدلینگ یا خال های بزرگ و زگیل در محل داشته باشد، بازهم کاندید مناسبی برای به کار بردن این روش محسوب نمی شود. برای خانم های باردار و شیرده و افرادی که به تازگی لیزر یا لایه برداری پوست در همان محل میکرونیدلینگ داشته اند هم این روش درمانی مناسب نیست.

 آیا امکان قرمز شدن پوست که معمولا در تمام روش های زیباسازی پوست اتفاق می افتد، با استفاده از روش میکرونیدلینگ هم وجود دارد؟

تاحدی بله؛ اما یکی از مزایای میکرونیدلینگ، این است که بعد از انجام آن قرمزی برجای مانده، بسیار گذرا خواهد بود. ضمن اینکه خطر ایجاد عفونت بعد از انجام این عمل بسیار کم است و پوست بیمار هم خیلی زودتر ترمیم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید