ارائه دهنده بهترین خدمات زیبایی پوست و مو و لاغری

درمان موخوره

راه‌هایی ساده برای درمان موخوره

به‌طور معمول موخره كه دو شاخه شدن و شكستگی مو را به دنبال دارد براثر آسیبی كه برس و سشوار به موى سر وارد مى‌كند، ایجاد می‌شود. در این آسیب لایه و سطح محافظ در انتهاى فیبرهاى مویى نوك مو از بین مى‌رود. وقتى سطح محافظت‌كننده مو از بین برود و جایگزینى برای آن نباشد موی سر چند شاخه مى‌شود كه به اصطلاح به آن موخوره می‌گویند.

موخوره بیشتر در موهای خشك و شكننده به‌وجود می‌آید و بیشتر به علت خشكی بیش از حد یا برس كشیدن با شدت بر موها ایجاد می‌شود. شامپوهاى اسیدى یا قلیایى، فرهاى دائمى، رنگ كردن زیاد، دكلره كردن بیش از حد، استفاده از برس‌هاى نایلونى و فلزى و شانه‌هایى كه دندانه‌هایى نوك‌تیز دارند، در به وجود آمدن و تشدید موخوره موثر هستند.

راه‌هایی ساده برای درمان موخوره

هرچند سال‌ها قبل زنان براى مبارزه با موخوره، نوك موهاى خود را مى‌سوزاندند اما این كار باعث مى‌شود سلول‌هاى بیشترى نابود شود. راه‌های آسان‌تر و متفاوت‌تری نیز برای از بین بردن فیبرهای مرده مو وجود دارد.

به عنوان مثال می‌توانید یك لیوان شیرین‌بیان را در 3 لیوان آب جوشیده بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از این كه محلول سرد شد، آن را صاف كنید و هر روز از این مایع به موى سرتان بمالید. پس از مدت كوتاهى موخوره شما درمان می‌شود. همچنین می‌توانید ریشه كنجد را در آب جوش خیس كنید و بگذارید 15 دقیقه به همین حالت بماند. سپس آن را به مدت 30 دقیقه در آب جوش، بجوشانید و در نهایت مایع صاف شده را به موهایتان بمالید.

اگر موهایتان را در آب جوشانده تخم پیاز قرار دهید هم می‌توانیدموخوره‌ها را درمان كنید. راه‌های دیگری هم برای درمان وجود دارند:

1. استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى ‌به صورت ماهى یكبار، براى درمان موخوره مفید است.

2. در یك لگن آب، چند قطره آمونیاك بریزید و موهایتان را با آن بشویید.

3. به مقدار مساوى قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط كنید و به صورت خمیر در آورید و به موهایتان بمالید.

4. صبح‌ها موهایتان را بشویید و با روغن زیتون چرب كنید.

5. گل ریواس، شاه‌تره و سدر را به میزان مساوى در آب خیس كنید و پس از این‌كه 24 ساعت ماند، مایع صاف شده آن را به سر بمالید.

6 . نیم كیلو آرد نخود خام را با 200 گرم برگ مورد و نیم كیلو حنا مخلوط كنید، سپس آن را به 5 قسمت تقسیم كنید و 5 شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بمالید.

7. روغن بادام، بنفشه و كتیرا نیز براى درمان موخوره مفید است.

پیشگیری از ایجاد موخوره

غیر از درمان‌هاى گیاهى ذكر شده براى معالجه موخوره می‌توانید:

ـ نوك موها را كمی كوتاه كنید.

ـ از برس‌ها و شانه‌هایى از جنس مواد طبیعى (چوب و…) استفاده كنید.

ـ از روغن‌هاى گیاهى به موهایتان بمالید.

ـ از شامپو‌هاى طبیعى كه اسیدى و قلیایى نیستند، استفاده كنید.

ـ هنگام شستشوى موها از آب خیلى گرم استفاده نكنید.

ـ كمتر از سشوار استفاده كنید.

ـ گاهى موهایتان را ببافید.

دیدگاهتان را بنویسید