ارائه دهنده بهترین خدمات زیبایی پوست و مو و لاغری

زیبایی مو

زیبایی-مو-4

زیبایی-مو-4

موی انسان تاثیر بسیار زیادی در چهره و زیبایی آن دارد. بسیاری از افراد از ریزش مو و نازک شدن و کم پشت بودن موهایشان رنج می برند. مو در اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی دارد و گاهی از اوقات افراد به دلیل نارضایتی از موهایشان، شرایط روحی نامناسب پیدا می کنند.

ریزش مو درمان دارد

یکی از پارامترهایی که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، موی سر است. این مورد هم در زنان و هم در مردان صادق است. متاسفانه سن ریزش موی زیبایی-مو-4سر در نسل جدید پایین تر آمده است و این موضوع به معضلی برای افراد به خصوص جوانان که ظاهر برایشان اهمیت بیشتری دارد، تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که موهای سر خود را در سنین جوانی از دست می دهند، اعتماد به نفس خود را نیز با آن از دست می دهند و در مواردی افسردگی میگیرند. بنابراین خوب است اطلاعاتمان را درباره ریزش مو و جلوگیری از آن کامل کنیم.
جالب است بدانید وقتی مویی ریزش پیدا می کند، تا مدتی ریشه مو از بین نمی رود و امکان بازیابی آن وجود دارد. ولی اگر به آن بی اهمیت باشیم و درمان صحیح و به موضق انجام ندهیم، ریشه موی ریخته شده، ضعیف می شود و در نهایت از بین می رود. با گذشت زمان، چربی پوست سر و عوامل دیگر باعث بسته شدن منافذ پوست سر می شود و امکان رشد مجدد مو را سخت می کند.

بنابراین اگر شخصی در سال های اولیه ریزش موی سرش، در صدد درمان آن و رشد مجدد موهایش برآید، سریعتر و اثربخش تر از زمانی که مدت طولانی از ریزش موهایش گذشته است، نتیجه می بیند. پس نکته مهم این است که به محض اینکه می بینید ریزش موهایتان آغاز شده است، قبل از آنکه دیر شود،حتما به دنبال کشف علت و راههای درمان آن باشید. چنانچه درمان صحیح برای توقف ریزش موها به موقع آغاز شود اکثر افراد موهای ریخته شده خود را باز می یابند.

نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد، شناخت دلیل اصلی ریزش مو است. راههای درمان ریزش مو برای هر دلیلی کاملا متفاوت است و تنها یک متخصص پوست و مو قادر است دلیل اصلی ریزش مو را به خوبی تشخیص دهد. بنابراین اگر درجایی می خوانید که فلان محلول برای ریزش مو مفید است، و فلان ماده غذایی و قرص درمان ریزش مو است، بدانید که اشتباه است. بسیاری از مواد خوراکی و کارهای فیزیکی برای تقویت کلی موها مفید است و انکاری در آن نیست ولی درمان ریزش مو که درمان یک بیماری محسوب می شود، با این جور چیزها انجام نمی شود و حتما باید پزشک متخصص، علت آن را تشخیص دهد و درمان متناسب با آن تجویز نماید.

به عنوان مثال: کمبود و ازدیاد آهن در بدن، هر دو باعث ریزش موها می شود. کمبود آهن باعث کم خونی می شود و ریزش موها را به دنبال دارد. از طرف دیگر، ازدیاد آهن سبب اختلال در فعالیت غده تیروئید و همچنین باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن و از بین رفتن و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند مانند ویتامین سی، ای، سلنیوم و غیره می شود که در نهایت سبب ریزش موها می شود. حالا اگر مولتی ویتامین و مینرال که حاوی مقادیری آهن است و معمولا برای جلوگیری از ریزش مو توصیه شود، برای همه افراد توصیه شود،  برای برخی که علت ریزش مو در آنان کمبود آهن می باشد مفید است. اما برای دیگرانی که دچار کمبود نبوده و یا دارای ازدیاد این عنصر هستند، باعث افزایش ریزش مو و حتی بروز سایر مشکلاتی دیگر می شود. زیبایی-مو-4

بنابراین نکته مهم دیگر این است که از مصرف خودسرانه داروهایی که برای ریزش مو استفاده می شود، خودداری کنید. ریزش مو را جدی بگیرید و درمان صحیح را به پزشک بسپارید.